Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2018 12:22 - Кажи ми кажи бедний ...блоговий народе
Автор: theeconomist Категория: Политика   
Прочетен: 9683 Коментари: 24 Гласове:
21

Последна промяна: 06.01.2018 12:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес е 170 - тата годишнина от рождението на великият поет, революционер и голям БЪЛГАРИН  - Христо Ботьов.
И как ни един блогър днес не написа два реда за този горд, смел и себеотрицателен, най - български воевода?
Явно неговата "Елегия" е толкова актуална и днес, колкото и във времената в които е написана.

    Кажи ми, кажи, бедний народе, 
    кой те в таз рабска люлка люлее? 
    Тоз ли, що спасителят прободе 
    на кръстът нявга зверски в ребрата, 
    или тоз, що толкоз годин ти пее: 
    "Търпи, и ще си спасиш душата?!"

     

    Той ли, ил някой негов наместник, 
    син на Лойола и брат на Юда, 
    предател верен и жив предвестник 
    на нови тегла за сиромаси, 
    нов кърджалия в нова полуда, 
    кой продал брата, убил баща си?!

     

    Той ли? - кажи ми. Мълчи народа! 
    Глухо и страшно гърмят окови, 
    не чуй се от тях глас за свобода: 
    намръщен само с глава той сочи 
    на сган избрана - рояк скотове, 
    в сюртуци, в реси и слепци с очи.

     

    Сочи народът, и пот от чело 
    кървав се лее над камък гробен; 
    кръстът е забит във живо тело, 
    ръжда разяда глозгани кости, 
    смок е засмукал живот народен, 
    смучат го наши и чужди гости!

     

    А бедният роб търпи и ние 
    без срам, без укор, броиме време, 
    откак е в хомот нашата шия, 
    откак окови влачи народа, 
    броим и с вяра в туй скотско племе 
    чакаме и ний ред за свобода!

     

    Днес тези, които се кланят на "калугери и попове", ще скачат с ентусиазъм за кръста - този на който разпнаха българските поборници и всички дали живота си за свободата на България!

     
    image




Гласувай:
21



1. blackpredator - въстанието не прави робите свободни хора
06.01.2018 13:38
прави ги електорат като днешния
ще трябват поколения, за да превърнеш робите в свободни хора

На душа лежат спомени тежки,
злобна ги памет често повтаря,
в гърди ни любов, ни капка вяра
нито надежда от сън мъртвешки
да можеш свестен човек събуди!
Свестните у нас считат за луди...
цитирай
2. dobronameren - Отвратителни тарикати сте това вие небеснокафявите
06.01.2018 17:10
Ако беше жив Ботев, щеше собственоръчно с двете си кунки да ви откъсне топките! Ох, пардон - това май го беше Васил Левски.
цитирай
3. germantiger - ...
06.01.2018 18:12
ти четеш явно само себе си

днес влязох 3-4 пъти в блога и имаше няколко постинга за Христо Ботев

колкото те знам ти си човек с по-широк мироглед от типично малоумните русофили

би трябвало да се усетиш и забележиш, чер днес вече има няколко постинга за ботев

а про по възмущението ти насочено ли е към тримата русофили висящи на първа заедно с теб които са писали не за Ботев?
цитирай
4. theeconomist - Блеки,
06.01.2018 18:17
днешното поколение е това:

И на обществен тоя мъчител
и поп, и черква с вяра слугуват;
нему се кланя дивак учител,
и с вестникарин зайдно мъдруват,
че страх от бога било начало
на сяка мъдрост... Туй е казало
стадо от вълци във овчи кожи,
камък основен за да положи
на лъжи свети, а ум човешки
да скове навек в окови тежки!
цитирай
5. theeconomist - Няма да се унижавам да дискутирам с жив труп като тебе
06.01.2018 18:21
dobronameren написа:
Ако беше жив Ботев, щеше собственоръчно с двете си кунки да ви откъсне топките! Ох, пардон - това май го беше Васил Левски.


каквото и да е.При теб менталните дефицити са в съзвучие с шизофренното ти поведение и мануалната агресия.
Не бих искал да повтарям с теб опита на Павлов. Сигурен съм, че ще има слюноотделяне.
цитирай
6. theeconomist - След като прочетеш е редно да осмисляш....
06.01.2018 18:30
germantiger написа:
ти четеш явно само себе си

днес влязох 3-4 пъти в блога и имаше няколко постинга за Христо Ботев

колкото те знам ти си човек с по-широк мироглед от типично малоумните русофили

би трябвало да се усетиш и забележиш, чер днес вече има няколко постинга за ботев

а про по възмущението ти насочено ли е към тримата русофили висящи на първа заедно с теб които са писали не за Ботев?


До моят постинг към 12,30 имаше само джавканици, поети и някакви на които им говорят звездите.
Освен това, не давам никому отчет. Аз съм достатъчно дебелокож и обръгнал да пиша това което мисля и да стоя зад думите и поведението си.
ЗАБЕЛЕЖИ! Аз не тълкувам Ботьов, не пиша че е комунист, че е такъв или онакъв.
Аз пиша че е велик Българин и цитирам негово стихотворение.
Ти пишеш за Гьоте и Вагнер, аз питам ли те с каква цел го правиш и искаш ли да натриеш на някого носа?

цитирай
7. germantiger - ...
06.01.2018 18:35
къде те питам - научи се да четеш коментарите които получаваш

щото моя не си го прочел

никъде не те питам защо пишеш за ботев

хваля те в постинга на ваклери теб с постионга ти за ботев впрочем

къде пиша че ботев ти го правиш комунист - никъде
цитирай
8. germantiger - +
06.01.2018 18:36
за вагнер не съм писал, да прощаваш детайла
цитирай
9. germantiger - +
06.01.2018 18:38
когато аз влязох в блога днес няколко пъти имаше постинга за ботев, но НЕ на първа отгоре като популярни

хубаво, че някой те е напомпил та да има, сега и още един се появи

а про по и без отчет, ако решиш да отговориш

ти сам ли се помпиш или някой теб?
цитирай
10. theeconomist - До колкото помня преди време писа за
06.01.2018 18:53
germantiger написа:
за вагнер не съм писал, да прощаваш детайла


вагнеровите герои!
В 12,30 ч. днес нямаше нито един постинг за Ботев! За това започнах така.
Не се помпя и съм тук за да се забавлявам. За разлика от повечето пишещи тук, моето его не е резултат на 500 годишното турско иго!
Не ми пука дали съм на някого отгоре. Това не ми носи нито пари нито изгоди.
А аз съм груб материалист, хедонист и преливам от практицизъм.
цитирай
11. merlin68 - Аз лично нямам самочувствието да ...
06.01.2018 18:58
Аз лично нямам самочувствието да пиша за Ботев, а и за много други истински български герои, затова и избягвам да го правя.
Все пак ще спомена, че и днес, дори с още по-голяма сила са актуални думите на Стефан Стамболов - „Ако Ботев беше доживял до свободата, щеше да се наложи да го обесим!”.
Затова е и много потресно когато гледам как политиците ни му поднасят венци.
цитирай
12. vencivaleri1951 - Привет братан
06.01.2018 19:00
Ботев е толкова голям, че да пишеш за него си е предизвикателство. Не всеки има самочувствието да пише за него-аз например нямам. Щом обаче съм се хванал да коментирам при теб, защо да не кажа , че е бил комунист поетът. Комунист си е бил от всякъде . Маркс / Капитала/ го приемам с разума си, Ботев/ Символ верую/ го приемам със сърцето си...
цитирай
13. vencivaleri1951 - Прощавай,
06.01.2018 19:03
merlin68 написа:
Аз лично нямам самочувствието да пиша за Ботев, а и за много други истински български герои, затова и избягвам да го правя.
Все пак ще спомена, че и днес, дори с още по-голяма сила са актуални думите на Стефан Стамболов - „Ако Ботев беше доживял до свободата, щеше да се наложи да го обесим!”.
Затова е и много потресно когато гледам как политиците ни му поднасят венци.


Ще излезе, че съм плагиатствал от теб, но е абсолютно съвпадение. То и времето на коментарите ни го показва
цитирай
14. theeconomist - Кореш, аз самочувствие на заем не вземем...:-))
06.01.2018 19:16
vencivaleri1951 написа:
Ботев е толкова голям, че да пишеш за него си е предизвикателство. Не всеки има самочувствието да пише за него-аз например нямам. Щом обаче съм се хванал да коментирам при теб, защо да не кажа , че е бил комунист поетът. Комунист си е бил от всякъде . Маркс / Капитала/ го приемам с разума си, Ботев/ Символ верую/ го приемам със сърцето си...


Всеки следва да приема Ботев такъв какъвто е. За едни националист, за други комунист, за трети безумец решил да руши империя с 180 човека, за трети гениален поет - за мен на първо място ДОСТОЕН БЪЛГАРИН!
цитирай
15. germantiger - ...
06.01.2018 21:06
кой ви помпи вас руснаците

щото руснаците са големи мъже и никой не ги помпи

но понеже вие сте българи и са ви помпали 5 века, та питам КОЙ ВИ ПОМПИ НА ПЪРВА

НИКОЙ ЛИ НЯМА ДА СЕ СЪБЕРЕ ОТ ВАС И ДА КАЖЕ

иначе те икономисте и валери ви уважавам, но като руснаци и комунисти не бих ви простил в едни жандармерийски времена, както и вие на мен в червените

иначе моята семейна равносметка е дядо ми утрепал 3 руснаци
цитирай
16. germantiger - ...
06.01.2018 21:07
отивам в блога ми да си гледам постинга

жив и здрав да си през новата година

ако има нещо на лични
цитирай
17. theeconomist - Моята равносметка за този сезон са
06.01.2018 21:25
germantiger написа:
кой ви помпи вас руснаците

щото руснаците са големи мъже и никой не ги помпи

но понеже вие сте българи и са ви помпали 5 века, та питам КОЙ ВИ ПОМПИ НА ПЪРВА

НИКОЙ ЛИ НЯМА ДА СЕ СЪБЕРЕ ОТ ВАС И ДА КАЖЕ

иначе те икономисте и валери ви уважавам, но като руснаци и комунисти не бих ви простил в едни жандармерийски времена, както и вие на мен в червените

иначе моята семейна равносметка е дядо ми утрепал 3 руснаци


2 прасета с "Мазалата". Едното 80, другото 110 кила. Едното в Сакар над хижа Божура, Другото над В.Търново.
цитирай
18. planinitenabulgaria - Не беше ли по-подходящо за Вас да напишете постинг за Вовата, за необходимостта
07.01.2018 00:06
да станем евроазиатци, да излезем от ЕС, защото те освен това, да ни научат да вършим срамотии мъж на мъж и жена на жена /Прочентете Поосланието на Апостол Павел до римляните/ на нищо друго не могат да ни научат.
Аз съм роден в града на Ботев, израстнал съм в неговата /Ботева/ градина, като деца ходехме до Карлово /16 км!/ и се връщахме пеша, за да видим музея на Левски. Аз не се чувствам достоен да пиша за този човек, а примати се изтепаха да пишат за него, дори загатват за комунистическата му ориентираност. Може би някой ще му вмени, че и маркспутинец!?!
Имам критика към Германското Тигърче, което Ви охарактеризирва като човек с малко по-широк мироглед. Греши младежът в преценката си - Вие сте комбинация между промит мозък и бетонна глава, нищо не става от Вас. Това го потвърждават и изкоментирали се двама под постинга Ви и един накоментирал го обилно. Разирасе, правещи звуци "Осанна!"
Човек трябва да има вярна оценка за себе си, трябва да бъде и интелигентен в някаква стгепен, ако пише нещо. Точно липсата Ви на интелигентност Ви изхвърли от борда на предложените от Центъра за приз за 2017 г. и той бе връчен на Фауве-то /Венци-то/.
Като подчертавате, че сте икономист, обяснете как така Путин с Декрета си за ползване на валута рубли в Русия срина долара?
Да не пропусна - Честита Нова Година, да Ви имам приятелите от блога...
И един поздрав накрая , малко позакъснял, защото отпаднахте от кандидатпризьорите:
http://planinitenabulgaria.blog/zabavlenie/2017/12/31/na-veroiatniia-pobeditel-za-nai-dobyr-blogyr-na-2017-g.1585778

цитирай
19. apostapostoloff - Проф. Воробец Сперанский твърди,
07.01.2018 10:12
че докато бил в Одеса, Ботев всеки ден слушал Висоцки.
цитирай
20. theeconomist - Още един сенилен старец....
07.01.2018 10:34
[quote=planinitenabulgaria]да станем евроазиатци, да излезем от ЕС, защото те освен това, да ни научат да вършим срамотии мъж на мъж и жена на жена /Прочентете Поосланието на Апостол Павел до римляните/ на нищо друго не могат да ни научат.
Аз съм роден в града на Ботев, израстнал съм в неговата /Ботева/ градина, като деца ходехме до Карлово /16 км!/ и се връщахме пеша, за да видим музея на Левски. Аз не се чувствам достоен да пиша за този човек, а примати се изтепаха да пишат за него, дори загатват за комунистическата му ориентираност. Може би някой ще му вмени, че и маркспутинец!?!
Имам критика към Германското Тигърче, което Ви охарактеризирва като човек с малко по-широк мироглед. Греши младежът в преценката си - Вие сте комбинация между промит мозък и бетонна глава, нищо не става от Вас. Това го потвърждават и изкоментирали се двама под постинга Ви и един накоментирал го обилно. Разирасе, правещи звуци "Осанна!"
Човек трябва да има вярна оценка за себе си, трябва да бъде и интелигентен в някаква стгепен, ако пише нещо. Точно липсата Ви на интелигентност Ви изхвърли от борда на предложените от Центъра за приз за 2017 г. и той бе връчен на Фауве-то /Венци-то/.
Като подчертавате, че сте икономист, обяснете как така Путин с Декрета си за ползване на валута рубли в Русия срина долара?
Да не пропусна - Честита Нова Година, да Ви имам приятелите от блога...
И един поздрав накрая , малко позакъснял, защото отпаднахте от кандидатпризьорите:
http://planinitenabulgaria/zabavlenie/2017/12/31/na-veroiatniia-pobeditel-za-nai-dobyr-blogyr-na-2017-g.1585778

Абе уважаеми възрастни хорица, що не си гледате слуховите апарати, бастоните, книжките от НЗОК и памперсите, а лазите в блогчето ми и се изпускате тук.
Кой да бърше след вас?
цитирай
21. theeconomist - Постоле сега пиша за Ботьова...
07.01.2018 10:35
apostapostoloff написа:
че докато бил в Одеса, Ботев всеки ден слушал Висоцки.


За Висоцки на 25 януари....
цитирай
22. vaquero - theeconomist,
07.01.2018 23:20
"Затуй му пее песента
на Странджа баир гората,
на Ирин-Пирин тревата;
меден им кавал приглаша
от Цариграда до Сръбско
и с ясен ми глас жътварка
от Бяло море до Дунав -
по румелийски полета..."
цитирай
23. krumbelosvet - Глупостите
08.01.2018 16:24
Глупостите на националните герои са си глупости, но стават важни и ОПАСНИ заради НЕ-глупостите, заради ГЕНИАЛНОТО у тях. Батев загина на 28. Възраст ЗРЯЛА за поет и бунтовник, но не за мислител и държавник. Неговото дърдорене ЗА АНАРХИЯ (това означава "всяко правителство е престъпно") и идиотщината за "туй скатско племе" не са НЕГОВА вина, а вина на оногова, който ТОВА избира да тиражира днес.
цитирай
24. theeconomist - Колега, разбирам те....
08.01.2018 22:32
krumbelosvet написа:
Глупостите на националните герои са си глупости, но стават важни и ОПАСНИ заради НЕ-глупостите, заради ГЕНИАЛНОТО у тях. Батев загина на 28. Възраст ЗРЯЛА за поет и бунтовник, но не за мислител и държавник. Неговото дърдорене ЗА АНАРХИЯ (това означава "всяко правителство е престъпно") и идиотщината за "туй скатско племе" не са НЕГОВА вина, а вина на оногова, който ТОВА избира да тиражира днес.


но ти си си виновен, че си държавен служител и си на хранилката.
Лично на мен ТАЗИ държава нищо не ми дава! Нито права, нито сигурност, нито здравеопазване, нито пенсионно осигуряване.
Само ми взема, за да не ми дава нищо.
Е и аз плащам куп пари на счетоводители и юристи за да ме съветват как да и давам възможно най - малко!
Това е.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: theeconomist
Категория: Политика
Прочетен: 2645968
Постинги: 965
Коментари: 19862
Гласове: 25342
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031